החזר מס על קבלת ירושה

החזר מס על קבלת ירושה

נכסים, רכוש, או סכומי כסף בשווי מסוים המוגדר בחוק, שעברו בירושה חייבים במס. המס מחושב באחוזים ביחס לשווי הירושה כולה. בכל מדינה קיימת התנהלות שונה בנושא זה, ואילו במדינת ישראל בוטל מס ירושה לפני כשלושים שנה. לכל אורך השנים מתקיימים דיונים בעניין זה כאשר לא פעם מעלים הצעה להשיב את המיסוי בתחום הירושות. המסקנה מהנתונים הללו היא: כיום כאשר אדם יורש נכס הוא לא חייב בתשלום מיסים בגין כך. אך יש לזכור כי אמנם ממס ירושה הוא פטור, אבל עשויים לחול על היורש מיסים אחרים וזאת בגלל קיום הצוואה או מימוש צו הירושה.

החזר מס על קבלת ירושה

מתי יהיה הנכס חייב במס?

יש מקרים בהם היורשים מחלקים את הירושה ביניהם בהסכמה באופן שונה ממה שכתוב בירושה. לשם הדוגמה נתאר מקרה בו אדם הוריש שתי דירות לבניו. אך היורשים לא רוצים להחזיק בבעלות משותפת שתי דירות, אלא להתחלק בצורה כזו שלכל אחד מהם תהיה דירה אחת בבעלות מלאה. לשם כך עליהם לבצע העברת בעלות ועל פעולה זו יתכן ויהיה עליכם לשלם מס רכישה וכן מס שבח. באותה מידה ייתכן ועל היורשים יהיה לשלם מיסים במקרה והם מעוניינים למכור את הנכס אותו הם קבלו בירושה. בכל מקרה יהיה נכון לפנות אל עורך דין ירושה כדי לבחון את המצב ולמצוא את הדרך לחסוך ככל אפשר בתשלומי המס.

האם יש דרך לחסוך בעלויות המס?

יש דרכים שונות להימנע מלהיות מחויבים במס. כדי להצליח בכך חשוב לבצע תכנון מס מקצועי עוד לפני שמחלקים את הירושה. התכנון יסייע במניעת חיובי מס במהלך חלוקת העיזבון. עניין זה הוא בעל משמעות בולטת במיוחד בנושא העברת מקרקעין בירושה. וזאת בגלל העובדה שחיוב המס בסיטואציות אלו הוא משמעותי מאוד והוא עשוי להגיע לסכומים גבוהים.

עורך דין ירושה

כיצד ניתן להימנע מחיוב מס?

הסכם בין היורשים – במידה והיורשים מעוניינים לבצע חלוקה שונה מהרשום בירושה אך יחד עם זאת מעוניינים להימנע מלשלם על העברת בעלות, הם יכולים לחלק את הירושה ביניהם באופן של הסכם בין היורשים. באותה מידה הם יכולים לבצע הסתלקות לטובת אחרים.
מכירת הנכס – יש מקרים בהם ניתן למכור את הנכס בלי להתחייב במס. וזאת כאשר מוכר הדירה הוא בן הזוג של המוריש, הצאצא שלו או בן זוג של צאצא. כמו כן במידה והמוריש החזיק בבעלותו דירה אחת בלבד. מקרה נוסף: אילו המוריש היה מוכר את הדירה בעודו בחיים הוא היה פטור ממס בגין כל סיבה שהיא, המכירה תהיה גם לאחר מותו פטורה ממס.

ירשתם דירה ואתם חוששים מתשלומי המס? מחפשים דרך לקבל החזר מס? כדאי לכם לדעת, גם בתחומי ירושה יש לכם דרך לחסוך בעלויות ולמנוע מעצמכם תשלומים מיותרים בסכומים גבוהים. כל שעליכם לעשות זה לפנות אל עורך דין מומחה בתחום, הוא יסיע לכם לפעול בצורה הטובה והכדאית ביותר.