עבירות מס הכנסה

עבירות מס

במדינת ישראל קיימים כיום מספר סוגים של עבירות מס הכנסה ואי ידיעת החוק איננה פוטרת מעונש ועל כן, כל אדם שמתכנן לפתוח עסק כזה או אחר, צריך להכיר את העבירות הללו ואת הסיבות שבגינן אותן עבירות עלולות להתרחש וזאת בכדי להימנע מהן. חשוב לדעת שאם הסתבכתם עם חוקי מס הכנסה, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מס הכנסה מקצועי ומנוסה אשר יסביר לכם בדיוק כיצד עליכם לפעול ומה בדיוק צריכים לעשות.

סוגי עבירות מס הכנסה

חשוב לדעת כי סוגי עבירות מס הכנסה שונות זו מזו בעיקר על פי מידת הכוונה של הנאשם לעבור על החוקים שהוא עבר. אם הנאשם לא ידע על החוקים או שלא התכוון לעבור עליהם ביודעין, הרי שהעבירות הללו יקראו עבירות מס הכנסה טכניות ובהתאם לכך, חומרת הענישה עליהן תהיה מינימלית כאשר המטרה היא להרתיע בלבד. אם הנאשם ידע על החוקים ועבר עליהן ביודעים, הרי שמדובר על סיטואציה שונה לחלוטין. לעבירות הללו קוראים עבירות מס מהותיות וחומרת הענישה תהיה הרבה יותר גדולה. לא מעט מהנאשמים בעבירות הללו יכולים למצוא את עצמם בכלא.

מהי הענישה על עבירות מס טכניות?

במסגרת העבירות הטכניות ניתן למצוא כיום מגוון רחב של עבירות אשר פוגעות בצורך להגיש דיווח רציף לרשויות המס במדינת ישראל. במסגרת חובת הדיווח על כל עצמאי להגיש דוח שנתי, הצהרת הון, תיאום מס או כל דבר אחר אשר עצמאי נדרש לעשות במסגרת החובות שלו לרשויות המס. על מנת שכל עצמאי יוכל לדעת איזה דוחות הוא מחויב להגיש, כל שעליו לעשות זה לפנות לעורך דין מס הכנסה מקצועי ומנוסה אשר יעשה לו סדר. ברוב המקרים מדובר על עבירות טכניות אשר ניתן להוכיח כי הנאשם עבר עליהן בתום לב וכך יהיה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בלבד על מנת לנקות את החדשות ממנו. נדיר למצוא כיום נאשמים אשר נכנסים לכלא בשל עבירות טכניות.
כמובן שבכדי שתהיה לכם אפשרות להוכיח כי ביצעתם את העברה בתום לב, הרי שעליכם להגיש בצורה מסודרת את הדוחות החסרים שלא הגשתם ולפנות לעורך דין מס הכנסה על מנת שהוא יוודא כי הכול מתבצע בצורה הטובה ביותר.

עבירות מס הכנסה

מהי הענישה על עבירות מס מהותיות?

במסגרת עבירות מס מהותיות ניתן למצוא לא מעט עבירות אשר האדם ביצע בכוונה תחילה על מנת להתחמק או להימנע מתשלום החוב למס הכנסה. לא מעט עצמאיים מנסים את המזל שלהם על מנת להימנע מתשלום מס. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי כיום קל מאוד לאתר את אותם בעלי עסקים ולהעמידם לדין. במצב שכזה מדובר על מעשה מאוד חמור אשר מחייב את רשויות המס לפנות לבית המשפט על מנת להעמיד את הנאשם לדין.
המטרה היא למעשה לנקוט בקו ענישה מאוד קשיח אשר ירתיע בעלי עסקים אחרים לעבור על חוקי המס במדינת ישראל. העונש על עבירות מהותיות הוא גבוה יותר מאשר העונש על עבירות טכניות. במקרה הזה אפשר להגיד כי עונש מאסר הינו דבר שכיח מאוד שלא מעט נאשמים יכולים למצוא את עצמם יושבים בכלא בגינו. חשוב מאוד לדעת כי בגלל עבירות מס שבתחילה נראות כמו משהו קטן וחסרת משמעות תהיה השפעה מהותית על החיים שלכם.

מה חשוב לעשות אם ביצעתם עבירת מס ונתפסתם?

ברגע שרשויות המס במדינת ישראל מזהות בעל עסק או אדם אשר יש ברשותו עסק עצמאי אשר עובר על חוקי המס, הן פועלות במלוא הכוח העומד לרשותם על מנת להוציא את הצדק לאור. בשל ריבוי עבירות המס במדינת ישראל, רשויות המס מפעילות לא מעט משאבים על מנת להפליל אנשי מקצוע ובעלי עסקים במדינת ישראל אשר אינם מדווחים בצורה נכונה ורציפה על ההכנסות בתקווה להימנע מתשלום מס כזה או אחר.
אם קיבלתם זימון לחקירת משטרה בגין עבירת מס שביצעתם או לחקירה ברשות המיסים, חשוב מאוד שתפנו מיד לאחר הזימון לעורך דין מס הכנסה מקצועי ומנוסה אשר ילווה אתכם לאורך ההליך כולו לרבות החקירה הראשונית. עורך הדין יכול לסייע לכם להיות מואשמים בעבירה טכנית במקום בעבירה מהותית ולהקל באופן ניכר את העונש.