החזרי מס לעצמאיים: כל מה שצריך לדעת

החזרי מס לעצמאיים

זה לא כל כך קל להודות בכך אך בסופו של יום כסף הוא הדבר החשוב ביותר בחיים. ככל שיש לנו יותר כסף אנו יותר מאושרים, יותר בריאים ונהנים מאיכות חיים יותר גבוהה. לכן אנו צריכים לעשות כל מאמץ בכדי להיות עם כמה שיותר כסף. זה אומר שאנו צריכים להכניס הרבה, להוציא מעט ולנצל כל הזדמנות בכדי לקבל כמה שיותר כסף. 

כאן נכנס לתמונה הנושא של החזרי מס. אם אתם עצמאיים אתם חייבים להכיר את הנושא הזה מכיוון שאתם יכולים לקבל הרבה מאוד כסף בחזרה מן המדינה. כך למשל אתם יכולים לקבל החזר מס על הוצאות רכב, על תשלומים לקרנות פנסיה או השתלמות ועל כסף שהוצאתם למשל על ספרות מקצועית. הסכומים שאתם יכולים לקבל בחזרה מגיעים לאלפי שקלים ואף יותר מכך ולכן הנושא הזה הוא כה חשוב.

מי זכאי לקבל החזר מס?

אחת השאלות החשובות ביותר שיש לשאול היא מי בעצם זכאי לקבל החזרי מס? אם כן החזרים מגיעים לעצמאיים וגם לשכירים במקרים מסוימים. על רקע זה אנו חייבים לציין כי זה מאוד משנה מי רואה החשבון שלכם בשביל למקסם את החזרי המס.

אתם חייבים להבין כי ככל שרואה החשבון שלכם יותר טוב כך הסיכוי שלכם לקבל החזר גדול יותר. לכן השקיעו בבחירת רואה החשבון וכך תוכלו להבטיח כי תקבלו את מרב ההחזרים. עליכם להבין ולהפנים כי אם הרואה שלכם אינו ברמה גבוהה הסיכוי שלכם לקבל את ההחזר הוא נמוך יותר ולכן יש להשקיע בבחירת רואה החשבון.

איך אבחר את רואה החשבון הטוב בשוק?

לאחר שהבנו כי בשביל החזר מס אנו חייבים את רואה החשבון הטוב בשוק עולה השאלה איך נבחר את הרואה הכי טוב? אם כן כאשר אתם באים לבחור רואה חשבון אתם חייבים לדבר עם לקוחות שלו אשר ימליצו עליו.

איך נוכל לדבר עם הלקוחות של רואה החשבון? אם כן הדבר פשוט מאוד, פנו אל הרואה ובקשו ממנו טלפונים של לקוחות אשר עובדים עמו. לאחר מכן התקשרו אל אותם לקוחות ושמעו מהם האם הם מרוצים מן הרואה או לא. עוד דבר שאתם יכולים לעשות זה לפנות אל קרובי משפחה או חברים שעובדים עם רואה חשבון ולקבל מהם מידע על רואה החשבון שלהם.

מדוע ניסיון הוא קריטי אצל רואה חשבון?

כאשר אתם באים לבחור רואה חשבון אחד הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לשים אליהם לב זה הניסיון של רואה החשבון. אתם חייבים להבין כי הניסיון משפיע על רמתו המקצועית של רואה החשבון והוא גם מעיד על כך כי הרואה הוא מומחה אמיתי ועובדה שהוא שרד שנים רבות בתחום מה שמעיד על כך כי השוק מרוצה ממנו.

המאמר בשיתוף https://livseg-cpa.co.il