החזרי מס לעצמאיים

ניהול של עסק קטן או בינוני, הוא משימה מאוד מורכבת ובכלל לא פשוטה. לא רק שצריך לנהל ולתפעל את העסק בצורה שוטפת, אלא גם צריך לדאוג לנהל את הכספים של העסק. יש מצבים בהם עצמאיים משלמים המון כסף למס הכנסה, יותר מכפי שצריך ולאחר מכן, צריכים להתמודד עם אותה מציאות, שכן לא תמיד ההחזרים מגיעים כמו שצריך.

על מנת להקל את ההתעסקות עם כל הנושא של ניהול כספים נכון ויעיל וכמו כן של החזרי מס, יש להיעזר בבעלי מקצוע מתחום הכספים. אלו יהיו רואי חשבון, מנהלי חשבונות וכמו כן יועצים כלכליים.

לא לוותר על הכסף שלכם

כאשר מדובר על רשויות המס, אין לנו ספק שהן יודעות כיצד לאתר עברייני מס. הן עושות זאת על ידי הפעלת חוקרים וכמו כן יש להם גם את הזכות לבקש מעצמאיים דוחות המעידים על הכנסות והוצאות, הצהרת הון תקופתית ומסמכים נוספים. כל זאת על מנת שיוכלו למקסם משמעותית את הכנסות המדינה מאותם המיסים.

מה שכן, מה קורה במצב בו העצמאי שילם יותר מדי מס? את זה אף אחד לא יגיד לו או יבדוק עבורו. על העצמאי לקחת את זכויותיו ולהגיש בקשה להחזרי מס. כל זאת, כאשר יש לכך בסיס. אם יש לעצמאי משרד רואה חשבון המייצג אותו, הוא כבר יבדוק האם על פי ההכנסות שלו ועל פי ההוצאות, הוא זכאי לפעול בכל הקשור להחזר מס.

לא לפספס את ההזדמנות

אם יש משהו חיובי שניתן להגיד על רשות המיסים הוא שהם פועלים בהגינות מלאה. הכוונה היא שאם תמציאו אסמכתא ששילמתם יותר מס משהייתם צריכים, אתם תקבלו את ההחזר המגיע לכם. מה שכן, כאן יש לזכור שאת הזכות לקבלת החזרי המס, ניתן לקבל ולממש לפרק זמן קצוב. הכוונה היא שלא כדאי לדחות את הטיפול בכל הקשור לקבלת ההחזר ויש לפנות למשרד רואי חשבון ולממש את הזכות. בקשה להחזר ניתן להגיש עד לתקופה של 6 שנים.

סימולציות לפני החזר מס

יש לא מעט בעלי עסקים שבוחרים להגיש בקשה להחזר מס בעצמם. יש חלק שהצליחו וחלק שלא הצליחו. הכוונה היא שלעיתים יכול להיווצר מצב אחר ובמקום לקבל החזר מס, בעלי העסקים ישלמו מס. מדוע? כי הם שילמו מס נמוך מדי מלכתחילה. זאת גם אחת הסיבות למה בעלי עסקים מעדיפים שלא לפנות בבקשה להחזר. אם הבקשה תוגש בצורה מסודרת על ידי משרד רואי חשבון, אז המשרד יערוך בדיקה מקיפה וכמו כן סימולציות מקיפות בנושא. לאחר שיש בסיס להחזר המס, אז תוגש בקשה לרשויות המס.

שורה תחתונה

כבעלי עסקים המשלמים מיסים למדינה, עליכם לחשוב טוב טוב האם ברצונכם להגיש בקשה לקבלת החזר מס בעצמכם או באמצעות בעל מקצוע מתאים שייצג אתכם. העדיפות כמובן היא לשלם לאותו בעל מקצוע שמומחה ומקצועי בעבודתו וכך לזכות בהחזר המגיע לכם (במידה ומגיע).