איך לחסוך במס הכנסה לחברות ועסקים

תשלומי המס לחברות ועסקים במדינת ישראל חלים אך ורק על רווחי החברה ו/או בית העסק לאורך שנת המס, ולכן, לרשות כל חברה ובית עסק עומדת האפשרות לקזז את ההוצאות מגובה ההכנסות המחויבות במס. הוצאות אלו הן למעשה הוצאות מוכרות לצרכי ניכוי הכנסות והן כוללות בתוכן את כל סעיפי ההוצאה ההכרחית הנדרשת לצורך פעילותו השוטפת של בית העסק או החברה. כמו כן, הוצאות אלו כוללות הוצאות פחת על רכוש קבוע העומד לרשות בית העסק או החברה.

במקביל, ישנן הוצאות נוספות היכולות לסייע לבעלי החברה או בית העסק להקטין את גובה ההכנסות המחויבות במס. הוצאות אלו כוללות בין היתר תשלומי הפקדות בקרנות פנסיה, קרנות השתלמות, ביטוחי חיים, ביטוחי אובדן כושר עבודה וכדומה.

מיסים

מה חשוב לדעת על סוגי ההוצאות המוכרות לצרכי קיזוז הכנסות?

רשויות המס מסווגות את ההוצאות המוכרות לצרכי קיזוז הכנסות לשני סוגי הוצאה עיקריים, האחד כולל בתוכו את כל ההוצאות המוכרת באופן מלא ואילו השני כולל בתוכו את כל ההוצאות המוכרות באופן חלק לצרכי קיזוז. הוצאות אלו כוללות בין היתר הוצאות תפעוליות קבועות, הוצאות פחת, הוצאות שוטפות כגון אחזקת רכב, הוצאות טלפון, הוצאות נסיעה לחו"ל לצרכי עבודה, הוצאות ביגוד וכדומה.

כיצד לחסוך במס הכנסה? באמצעות תכנון מס!

תכנון מס הינו שירות מקצועי היכול לסייע לכם לחסוך עד עשרות אלפי שקלים מגובה המס השנתי אותו תדרשו לשלם. שירות זה משקלל בתוכו את כל היבטי המיסוי המותאמים לאופי פעילותכם העסקית והוא משלב בתוכו מגוון רחב של פעולות תכנון מס המיושמות על ידי אנשי המקצוע המתמחים בנושא. חלק מהפעולות לתכנון מס לצרכי חיסכון במס הכנסה כוללות גם פעולת דיווח על חובות אבודים במידה ואילו קיימים. כידוע, גם בעסקאות בהן לא קיבלתן את התמורה הכספית תמורת השירות, אתם נדרשים לשלם מס לרשויות. בדיקה יסודית של החובות האבודים אשר הצטברו לאורך שנת המס עלולה להוביל לחיסכון משמעותי במס אותו תדרשו לשלם בסוף שנת המס וזאת בהתאם לגובה המיסים אותם שילמתם לרשויות בעת הנפקת חשבונית העסקה ללקוח.

תכנון מס הינה פעולה המיועדת גם לבעלי עסקים קטנים ובינוניים וגם לבעלי חברות פרטיות בכל סדר גודל. פעולה זו מיועדת לצרכי תכנון מכלול הזכויות העומדות לרשותכם על פי חוק לצורך צמצום חבות המס. שירות זה מוצע לכם על ידי אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים המתמחים בתחום המיסוי ומודעים למכלול החוקים והתקנות השונות בתחום המיסוי.

את פעולת תכנון המס ניתן לבצע לאורך כל שנת המס עד למועד הגשת הדוח השנתי ובמקרים מסוימים גם לאחר הגשת הדוח השנתי וזאת לצרכי בירור זכאות לקבלת החזר מס. כמו כן, מומלץ להסתייע בשירותיהם של הגופים הרלוונטיים לצרכי תכנון מס לאורך כל ימות השנה וזאת במסגרת שירותי ייעוץ כלכלי לחברות ועסקים.